Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Головна » Файли » МО вчителів » МО вчителів української мови та літератури

ПЛАН роботи методичного об’єднання вчителів української мови та літератури на 2015/2016 н. р.
12.02.2016, 12:28

     Полицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Володимирецької районної ради Рівненської області

 

 

 

          РОЗГЛЯНУТО                                                 ЗАТВЕРДЖЕНО

 

на засіданні методичної ради

Протокол № ___ від   ______ 2015 р             Директор школи _______ В.Рубаха

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

 

роботи методичного об’єднання вчителів

української мови та літератури

на 2015/2016 н. р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Керівник

                Килюшик Г. І.,

                спеціаліст вищої категорії

                вчитель-методист,

                вчитель української мови та           

                літератури

 

 

 

 

 

Полиці - 2015

 

Засідання № 1.                                                                                           Вересень 2015 р.

Круглий стіл

 

Тема. Методичні рекомендації щодо вивчення української мови та української літератури, зарубіжної літератури у 2015/2016 н. р.

 

Мета. Опрацювати методичні рекомендації вивчення української мови, , української літератури та зарубіжної літератури на 2015/2016 н. р.

План теоретичної частини

  1. Опрацювання офіційних документів Міністерства освіти та науки України, що видалися перед початком навчального року:
    • ПЕРЕЛІК програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою

у 2015/2016 навчальному році

  1. Вивчення пояснювальних записок до програм з української мови, української літератури та зарубіжної літератури.
  2. Аналіз якості знань у минулому навчальному році (результати директорських контрольних робіт, результати контрольних зрізів  у грудні 2014 року, результати ЗНО та ДПА  2015 р.).
  3. Опрацювати пояснювальні записки до програм з української мови, літератури та зарубіжної літератури; факультативів, курсів за вибором (якщо навіть програми не змінилися)
  4. Визначення методів і форм роботи з обдарованими дітьми та проведення шкільної предметної олімпіади; план підготовки школярів до мовно-літературних конкурсів.
  5. Ознайомлення вчителів, які будуть атестуватися з положенням про атестацію.
  6. Ознайомитися з переліком головних вимог до оцінювання, виконання письмових робіт і перевірки зошитів з української літератури, особливостей проведення уроків виразного читання. Кількість, призначення та особливості оформлення зошитів з предмета, їх перевірки й критерії оцінювання містяться у відповідному методичному листі МОН України від 21.08.2010 № 1/9-580 там же подано зразок заповнення сторінок журналу з української мови та літератури.
  7. Продовжити роботу над зміцненням навчально-методичної бази кабінету української мови та літератури, привівши їх у відповідність до Положення; створити умови для використання ІКТ.
  8. Уточнити план роботи кабінету на 2015/2016 н.р.
  9. Активізувати та осучаснити форми позакласної мови, літератури, зарубіжної літератури, зокрема проведення предметних тижнів.
  10. Розглянути календарно-тематичні плани з української мови, літератури та зарубіжної літератури; плани курсів за вибором, факультативів (5-11 кл.)

Практична частина

 

  1. Виступи вчителів, які атестуються
  • Формування комунікативної компетенції на уроках української мови та літератури

О.П.Красненко

  • Розвиток читацьких інтересів учнів

В.М.Вознюк

  1. Підготовка та обговорення матеріалів до конкурсу знавців рідної мови та до І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури.

Члени МО

  1. Підготувати літературну композицію до Дня української писемності та мови

Г.І.Килюшик

 

  1. Випустити стінгазету до Дня української писемності та мови.
  2. Продовжити складання картотеки.

Члени МО

 

Опрацювати літературу

  1. Методичні рекомендації щодо вивчення української мови і літератури у 2015/2016 н.р.
  2. Положення про шкільне методичне об’єднання вчителів української мови й літератури, зарубіжної літератури. //методичні рекомендації до 2007/2008 н. р. – Рівне-2007. с. 89-91.
  3. Положення про навчальний кабінет української мови та літератури. //Методичні рекомендації до 2007/2008 н. р. – Рівне – 2007. – с. 91-94.
  4. Перелік програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою

у 2015/2016 н.р.

  1. Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів
  2. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від   26.06.  2015 р. №  1/9-305 «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання № 2.                                                                                           Грудень 2015 р.

 

Тема. Читацькі компетенції учнів на уроках української та зарубіжної літератури.

Мета. Формувати учня-читача, який володіє певними якостями, що дають змогу ефективно вступати у взаємодію з будь-яким твором, оперувати його елементами, вести діалог з ним, залежно від настанови читання, власних стратегій сприймання та розуміння тексту; висловлює власну оцінку, мотивує її, аргументовано інтерпретує прочитане та побачене.

План теоретичної частини

  1. Виховуємо читачів… До проблеми світової кризи читання крізь призму сучасного уроку літератури

О.П.Красненко

  1. Формування субʼєктності учня-читача в умовах особистісно зорієнтованого навчання

В.М.Вознюк

  1. Звіт про курси підвищення кваліфікації  в РОІППО

В.М.Вознюк

  1. Огляд методичних новин. По сторінках фахових журналів.

З.П.Якимʼюк

  1. Підсумки олімпіади з української мови та літератури

Г.І.Килюшик

Практична частина

  1. Відкритий урок з української літератури в     класі

О.П.Красненко

2. Відкритий урок із зарубіжної літератури в      класі

                                                                                                               В.М.Вознюк

3. Обмін досвідом роботи: порівняння як ефективний прийом аналізу художнього твору у формуванні компетентного читача (фрагменти уроків)

4. Елементи тренінгу на уроках української літератури в умовах компетентнісної освіти (обмін досвідом)

Опрацювати літературу

  1. Усатий А. Розвиток читацьких умінь на уроках укр. літ.//Укл.літ в загальноосвітній школі. – 2012, № 2. с.19
  2. Яценко Т. Формування компетентного читача на уроках укр.літ в основній школі// Укр.літ. в загальноосвітній школі.—2012 р, № 6-7 ст.22-26
  3. Кошара Ю. Про стан самостійної роботи учнів з підручником укр.літ//Укр.літ в загальноосвітній школі. – 2012 р, № 6-7 ст. 32
  4. Шуневич О. Читання як засіб формування в старшокласників загально навчальних умінь на уроках укр.мови// Укл.літ в загальноосвітній школі. – 2012, № 6-7.
  5. Формування субʼєктності учня-читача в умовах особистісно зорієнтованого навчання. Планування та моделювання уроків укр..літ. у 5 класі// За загальною редакцією кандидата педагогічних наук Фасолі А.М. Волинські обереги. – 2013 р.
  6. Скоморовська Н. Формування навичок критичного мислення на уроках літератури// Дивослово.—2013, № 3
  7. Месевря О., Січкар С. Виховуємо читачів… До проблеми світової кризи читання крізь призму сучасного уроку літератури// Методичні діалоги. – 2012, № 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання № 3                                                                                            Лютий 2016 р.

Методичний семінар

Тема. Вибір оптимальних форм і методів навчання – запорука раціонального використання уроку. ОЗОН – технологія на уроках української мови, літератури та світової літератури.

 

Мета. Зробити огляд оптимальних форм і методів навчання як засіб раціонального використання уроку, шляхи удосконалення уроку завдяки впровадженню особистісно зорієнтованої системи навчання і виховання.

 

Теоретична частина

 

1.Теоретичні засади методики навчання української мови, літератури та світової літератури.

                                                                                                                      О.Красненко

 2.ОЗОН на уроках української мови, літератури і світової літератури.

                                                                                                                      С.Мельник

3.Метод проектів на уроках світової та української літератури.

                                                                                                                      В.Вознюк

4.Підготовка до організації проведення тижня з української мови та літератури. Форми і методи позакласної роботи з української мови, літератури та світової літератури.

                                                                                                                      Члени МО

Практична частина

1.Аналіз якості знань, навичок учнів з української мови, літератури та світової літератури шляхом контрольних тестових завдань за І семестр.

                                                                                                                      Члени МО

2.Мультимедійна презентація «Графічні організатори на уроках української літератури»

                                                                                                                      С.Мельник

3.Фрагменти нестандартних уроків у 6-му класі

                                                                                                                      З.Яким’юк

4.Інтерактивні технології на уроках з нестандартними формами організації навчання у 9 – 11 –му класі (фрагменти).

                                                                                              В.Васьків, Г.Килюшик, О.красненко

5.Обмін досвідом про форми, методи та прийоми роботи з обдарованими учнями (кожен учитель ділиться своїми педагогічними знахідками). Елементи тренінгу на уроках української мови

                                                                                                                      Члени МО

Опрацювати літературу

1.Дідух Г. Позакласне читання: творчість Ліни Костенко (моделі уроків) //Дивослово. 2013, № 2;

2.Какалюк О.Л. Навчальні проекти на уроках української мови та літератури. //Вивч.укр.мов. та літ./Основа. 2013, №27;

3.Копусь О. Функціонуванняметодів навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах різних типів //Укр.мова і літ.в суч.школі. 2012, №11—12;

4.Котіш О.І. Компаративний аналіз художнього твору в контексті української та світової літератур //Вивч.укр.мов. та літ./Основа. 2013, №32;

5.Леонова Н. Тренінг як засіб формування комунікативної компетенції та мовленнєвої активності учнів //Укр.мова та літ./Шкіл.світ. 2014, №1;

6.Молчанова М.В. Метод інтелект-карт на уроках мови та літератури //Вивч.укр.мов.та літ./Основа. 2013

7.Нестеренко О.В., Римар С.А. Використання інтерактивних технологій на уроках з нестандартними формами організації навчанн //Вивч.укр.мов.та літ./Основа. 2013, №34—36;

8.Омельчук С. Учнівське лінгвістичне дослідження як ефективний засіб формування дослідницької компетентності //Укр.мов.і літ. в суч.школі. 2013, №12;

9.Пентилюк М. Теоретичні засади методики навчання української мови //Укр.мов і літ.в суч.школі. 2013, №5;

10.Приходченко К.І., Кайокіна А.Г. Метод проектів як розвивальний засіб у творчому освітньо-виховному середовищі закладів гуманітарного профілю //Вивч.укр.мов. та літ./Основа. 2013, №2;

11.Смирнова Н. Інноваційні системи навчання на уроках української мови //Укр.моваі літ.в суч.школі. 2013,  №12;

12.Телішевська Л. Веб-квест як одна з форм організації проектної діяльності учнів на уроках словесності //Укр.мова та літ./Шкіл.світ.т 2012, №23—24;

13.Фасоля А.М. Літературно освітні компетенції, знання і навички //Укр.літ.в загальноосвітній школі. 2012, №6—7;

14.Ясак Т. Особливості застосування електронних засобів на уроках української мови в 9-му класі //Укр.мова і літ.в суч.школі. 2013, №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання №4                                                                                                         Травень 2016 р.

 

Заняття в дидактичній майстерні

 

Тема. Підсумок роботи вчителів української мови, літератури та світової літератури протягом 2014-2015 н.р. Реалізація діяльнісного принципу в організації навчально-виховного процесу з української мови та літератури.

Мета. Проаналізувати роботу вчителів української мови, літератури та світової літератури: успіхи-недоліки та реалізацію діяльнісного принципу в організації навчально-виховного процесу з української мови, літератури та світової літератури

Теоретична частина

  1. Звіт про проведення тижня української мови та літератури.

О.Красненко

  1. Організація повторення навчального матеріалу.

Члени МО

  1. Підготовка до ЗНО

Г.Килюшик

  1. Звіт вчителів про виготовлення дидактичного матерілу з української мови та літератури.

                                                                           Члени МО

  1. Звіт про роботу факультативів та спецкурсів.

                                                                           Члени МО

  1. Звіт голови МО про роботу протягом навчального року,  оцінка його діяльності, досягнень та недоліків і визначення удосконалення роботи МО на наступний рік.

                                                                           Г.Килюшик

  1. Звіт про участь у районному етапі традиційних літературно-мистецьких заходів з української мови та літератури

                                                                           Голова МО

Практична частина

Кожен  з членів МО   демонструє   виготовлення   різнорівневих дидактичних матеріалів з української мови та літератури для 5-11 класів.

Опрацювати літературу

  1. Крайня М.І., Данилова О.П. Урок – основна форма організації навчання. Методичний тренінг// Вивчаємо українську мову та літературу. 2010, № 27 (247), с. 10-15.
  2. Семенів Л.М. Комп’ютерні технології на уроках української мови та літератури// -- 2010, № 2, с.2-5.
  3. Хом’як І. Класифікаційний аналіз уроків мови// Українська мова й література в сучасній школі. – 2012, № 10
  4. Авраменко О. Нові підходи до оцінювання власного висловлювання учнів// Українська мова й література в сучасній школі. – 2013, № 2.

 

Категорія: МО вчителів української мови та літератури | Додав: Галочка
Переглядів: 3135 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar