Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Головна » Файли » МО вчителів » МО вчителів української мови та літератури

ЗВІТ ПРО РОБОТУ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ вчителів української мови та літератури; світової літератури Полицької загальноосвітньої школи І-ІІІ
12.02.2016, 12:34

ЗВІТ ПРО РОБОТУ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

вчителів української мови та літератури; світової літератури  Полицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

 за 2014-2015 навчальний рік

 

  1. Загальні відомості про МО

 

з/п

ПІБ учителя

Навантаження

Кваліфікаційна

категорія

Педагогічний стаж

1

Килюшик Галина Іванівна

22

вища

31

2

Мельник Світлана Віталіївна

24,5

вища

24,2

3

Красненко Ольга Петрівна

23

перша

14

4

Яким’юк Зінаїда Петрівна

21,5

перша

20,4

5

Васьків Валентина Григорівна

 

перша

24

6

Вознюк Володимир Михайлович

 

перша

39

 

Проходження атестації з присвоєння категорії

 

з/п

ПІБ учителя

Квалі-фікаційна

Категорія

Звання

Рік присвоєння

Рік підтвердження

Нагороди

1

Килюшик Галина Іванівна

Вища

Вчитель-методист

2000

2014

«Відмінник освіти України», знак «Василь Сухомлинський»

2

Мельник Світлана Віталіївна

Вища

Старший вчитель

2014

 

 

3

Красненко Ольга Петрівна

Перша

 

2012

 

 

4

Яким’юк Зінаїда Петрівна

перша

 

2012

 

 

5

Васьків Валентина Григорівна

перша

 

 

2015

 

6

Вознюк Володимир Михайлович

перша

 

 

 

 

 

Тематика і результативність роботи над методичними темами

 

з/п

 

ПІБ учителя

 

Методична тема

Результати роботи (форми звіту: виступ на МО, семінарі, майстер-клас, презентація досвіду тощо)

1

Килюшик Галина Іванівна

«Робота з обдарованими дітьми при вивченні української мови та літератури»

Виступ на МО:

   «Сучасні підходи до уроків літератури рідного краю»;

   Фрагменти уроків літератури рідного краю (9, 11 кла.);

  Інтегрований урок української та світової літератури (11 кл.) «Сучасна поезія»;

   Інтерактивні технології на уроках з нестандартними формами організації навчання (фрагменти уроків 9, 11 кл.)

2

Мельник Світлана Віталіївна

«Використання графічних організаторів на особистісно зорієнтованих уроках української літератури»

Виступ на МО:

- «Мотивація навчання – запорука формування стійких навчальних компетентностей»;

 -«ОЗОН на уроках української мови та літератури, світової літератури».

- Мультимедійна презентація «Графічні організатори на уроках української літератури; на уроках літератури рідного краю»

3

Красненко Ольга Петрівна

«Формування комунікативних компетенцій на уроках української мови та літератури»

- Виступ на МО «Теоретичні засади методики вивчення української мови, літератури та світової літератури»

- Урок літератури рідного краю (фрагмент 10 кл.);

- Показовий урок з української мови «Звертання поширені і непоширені. Розділові знаки при звертаннях» (10 кл.) (Окружний семінар)

4

Яким’юк Зінаїда Петрівна

«Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури»

- Виступ на МО «Огляд методичних новин. Сторінками фахових журналів»

- Фрагменти нестандартних уроків з української мови та літератури у 6-х класах

5

Васьків Валентина Григорівна

«Ігрова діяльність на уроках світової літератури»

- Виступ на педраді:

«Особливості технології проблемного навчання»

«Педагогічна майстерність – похідна професіоналізму»

- Інтегрований урок української та світової літератури 11 кл.

- Показовий урок світової літератури «М.В.Гоголь «Ніч перед Різдвом». 6 клас

Інтерактивні технології на уроках з нестандартними формами організації навчання у 11 класі (фрагменти)

6

Вознюк Володимир Михайлович

«Розвиток читацьких інтересів учнів»

Виступ на МО «Метод проектів на уроках світової та української літератури»

 

Матеріальна база кабінетів

 

з/п

ПІБ учителя

Обладнання

Що необхідно для оптимального функціонування

1

Килюшик Галина Іванівна

 Мельник Світлана Віталіївна

Красненко Ольга Петрівна

Яким’юк Зінаїда Петрівна

Портрети письменників, стенди, меблі

1. Замінити учнівські і вчительський столи, підвіконня, підлогу

2. Придбати довідкову літературу: словники всіх типів

3. Поповнити кабінет художньо-зображувальною наочністю і ТЗН (придбати ноутбук)

4. Таблиці з мови

5. Систематично поповнювати картотеку

 

Науково-методична робота. Тематика засідань МО

  1. Круглий стіл. Методичні рекомендації щодо вивчення української мови та літератури у 2014-2015 н.р. Робота з обдарованими дітьми – одна із складових компетентнісної освіти
  2. Панорама педагогічних ідей. Формування в учнів мотивації навчання як запорука формування стійких навчальних компетентностей. Сучасні підходи до вивчення літератури рідного краю.
  3. Методичний семінар. Вибір оптимальних форм і методів навчання – запорука раціонального використання уроку. ОЗОН – технологія на уроках української мови, літератури та світової літератури.
  4.  Заняття в педагогічній майстерні. Підсумок роботи вчителів української мови, літератури та світової літератури протягом 2014-2015 н.р. Реалізація діяльнісного принципу в організації навчально-виховного процесу з української мови, літератури та світової літератури.

 

Участь у різних формах методичної роботи

 

з/п

 

ПІБ учителя

Методична робота

 

Результати роботи

Районне МО

Шкільне МО

Педради, семінари

1

Килюшик Галина Іванівна

Творча група «Вивчення літератури рідного краю на основі традиційних підходів та інноваційних педагогічних технологій»

 

Семінари:

Антонівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Великоцепцевицька ЗОШ І-ІІІ ст.

Володими-рецький районний колегіум

Біленська ЗОШ І-ІІІ ст.

Виступи:

1. Особливості  уроків ЛРК.

2. Особливості вивчення літератури рідного краю в системі ОЗОН

2

Мельник Світлана Віталіївна

 

 

Семінари:

Антонівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Великоцепцевицька ЗОШ І-ІІІ ст.

Володими-рецький районний колегіум

Біленська ЗОШ І-ІІІ ст.

Виступи:

Напрями роботи з літературного краєзнавства у школі.

Типологія уроків літератури рідного краю (за В.Шулєром)

3

Красненко Ольга Петрівна

 

 

Окружний семінар-практикум

(Полицька ЗОШ І-ІІІ ст.)

Показовий урок «Звертання поширені і непоширені. Розділові знаки при звертаннях».

4

Яким’юк Зінаїда Петрівна

 

 

Окружний семінар-практикум

Виступ. Діяльнісний підхід на уроках мови та літератури

5

Васьків Валентина Григорівна

 

 

Полицька ЗОШ І-ІІІ ст.

Показовий урок світової літератури «М.В.Гоголь «Ніч перед Різдвом». 6 клас

 

6

Вознюк Володимир Михайлович

 

 

 

 

 

Відкриті уроки їх результативність

 

з/п

 

ПІБ учителя

 

Теми уроків

Кількість

відкритих уроків

Кла-си

Результа-

ти

Кількість вчителів, які відвідали уроки

 

Відгуки

1

Красненко Ольга Петрівна

Урок укр. мови «Звертання поширені і непоширені»

1

10

 

20

Схвальні

2

Васьків Валентина Григорівна

Показовий урок світової літератури «М.В.Гоголь «Ніч перед Різдвом».

 

1

6

 

15

Схвальні

 

Позакласна робота

 

з/п

ПІБ учителя

Клас

Тема заходу

Результат

1

Килюшик Галина Іванівна

9-11

 

 

9-ті

 

1. Літературна вікторина за біографією Т.Г.Шевченка (для старшокласників)

2. Випуск стінгазети «Вічно живий»

3. Літературно-музична композиція «Ой яка чудова українська мова»

 

2

Мельник Світлана Віталіївна

5

1. Мовно-літературна вікторина у 5 класі.

 

3

Красненко Ольга Петрівна

5-11

 

 

 

1. Конкурс читців-декламаторів «Ми чуємо твій голос, Кобзарю»

 

 

4

Яким’юк Зінаїда Петрівна

6

Урочиста лінійка до відкриття тижня української мови та літератури

 

5

Васьків Валентина Григорівна

 

Усний журнал (10-11 клас) «Нобелівські лауреати світової літератури»

 

 

Впровадження інноваційних технологій

 

з/п

 

ПІБ учителя

Інноваційні технології, які застосовуються, їх сутність

Скільки років застосовує технологію

Результативність

 

Килюшик Галина Іванівна

Інтерактивні технології на уроках з нестандартними формами організації навчання.

  Навчання відбувається завдяки взаємодії тих, хто навчається. Це спів навчання, суб’єктами якого є вчитель і учень. Педагог виступає як керівник розумової діяльності учнів, спрямовує її, допомагає дійти певних висновків.

16

  • Комфорт на уроці;
  • демократичні стосунки (спілкування у групах, вільний виклад думок, діти можуть пересуватися класом, сперечатися);
  • наголошення на важливості учня (кожен має право на свою думку, її вільне висловлювання, аргументацію);
  • праця в колективі (формування відчуття відповідальності);
  • відкидання одноманітності, посилення інтересу до предмета, навчання, розвиток творчого, продуктивного мислення, навчання культури спілкування, поліпшуються міжособистісні стосунки.

 

Мельник Світлана Віталіївна

ОЗОН, текстоцентричні технології, інтерактивні методи навчання.

  Учень – суб’єкт навчання, а не об’єкт. Розвиток особистості, комунікативних здібностей, розвиток мовлення, логічного мислення

10

  • Учні не бояться висловлювати думки;
  • кожна думка почута;
  • підвищується інтерес до навчання

 

Красненко Ольга Петрівна

Інтерактивні методи навчання; проектна технологія; комп’ютерні технології; ОЗОН

   Навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається: стимулювати інтерес учнів до певної проблеми, показати практичне застосування надбаних знань – від теорії до практики; навчати учнів здобувати знання за допомогою комп’ютера; застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань; формування життєвих компетентностей.

7

  • Учень вміє висловлювати власні думки;
  • розвиває навички самостійного планування роботи;
  • вчиться співпрацювати з іншими учнями, збирати необхідну інформацію з різних джерел;
  • вміє її аналізувати та робити висновки

 

Яким’юк Зінаїда Петрівна

Технологія розвитку критичного мислення.

   Знання має цінність лише тоді, коли воно зрозуміле та використовується концептуально. Майбутнє відкрите для тих, хто критично перевіряє інформацію та вибудовує свої власні переконання. Стратегічним напрямом розвитку в учнів критичного мислення є навчання учнів задавати питання.

5

  • Учні вчаться формулювати питання конкретно, чітко;
  • Застосовувати «відкриті» та «закриті» питання (відкриті це коли у відповіді людина може висловити власну думку, «закриті» --  на  які можна відповісти лише «так» чи «ні»;
  • учні готові до того, що всі люди різні, вчаться їх сприймати такими, якими вони є;
  • цінують в кожній людині особистість, поважають її думки і почуття незалежно від того, чи збігаються вони з твоїми, чи ні;
  • прагнуть зберегти своє обличчя «приємного» співрозмовника

   Робота МО вчителів української мови та літератури Полицької ЗОШ І-ІІІ ст. у 2014-2015 н.р. була спрямована на досягнення державного стандарту (5-6 класи за новим Державним стандартом)і покращення успішності. Діяльність членів МО також була спрямована на формування здоров’язбережувальної компетентності учнів шляхом упровадження інноваційних технологій та на розвиток творчого потенціалу учня засобами мовно-літературної освіти на шляху формування інноваційного простору навчального закладу, реалізовуючи в життя проблему школи та проблемну тему словесників району.

   Підсумки роботи за перший етап над науково-методичною проблемою школи були проведені на другому засіданні МО 27 грудня 2014 року. На цьому ж засіданні аналізувались результати виступу команди учнів в олімпіаді та конкурсах імені Яцика, ім.Т.Г.Шевченка. Команда школи в ІІ етапі олімпіади з української мови та літератури зайняла ІІІ місце.

   На початку 2014-2015 н.р., у вересні, та в кінці навчального року, у березні, була проведена діагностика вчителів (Анкета додається).

   Українські словесники спрямовують свої зусилля на творчий пошук: кожен педагог, працюючи над власною методичною проблемою, прагне урізноманітнити модель уроку, постійно вдосконалюючи його технологію, реалізовуючи єдність навчання, виховання й розвитку особистості. Цьому також сприяють факультативи. У 2014-2015 н.р. у школі діяли такі факультативи з української мови: «Практикум з правопису української мови». 9 кл. (вч. Килюшик Г.І.); «Практикум з правопису української мови». 10 кл. (І семестр) (вч.Красненко О.П.); «Орфографічний практикум». 10 кл. (І семестр) (вч. Красненко О.П.); «Практикум з української мови». 8 кл. (вч. Красненко О.П.);  «Орфографічний практикум І семестр. 11 клас» (вч. Килюшик Г.І.), «Практикум із синтаксису української мови» (вч. Килюшик Г.І.)      

   На останньому засіданні МО 27 травня 2015 року «Заняття в дидактичній майстерні» вчителі ділилися досвідом з поглибленого вивчення предмета на факультативах.

   Члени МО систематично підвищують свій професійний рівень, навчаючись на курсах підвищення кваліфікації, шляхом самоосвіти. Дуже допомагають у цьому фахові журнали, якими ми постійно користуємося: «Вивчаємо українську мову та літературу», «Дивослово», «Бібліотечка «Дивослова», «Українська мова та література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах».

   У 2014-2015 н.р. вчителі української мови та літератури Полицької ЗОШ на основі проблеми школи «Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів шляхом упровадження інноваційних технологій» та проблемної теми словесників району «Створення умов для розвитку особистого творчого потенціалу учня засобами мовно-літературної освіти на шляху формування інноваційного простору навчального закладу» спрямовували свої зусилля на реалізацію таких напрямків роботи:

  • робота в умовах Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
  • елементи тренінгу на уроках української мови та літератури в умовах компетентнісної освіти;
  • організація читацької діяльності учнів на уроці літератури;
  • нетрадиційні форми роботи на уроці української мови;
  • методика уроку літератури рідного краю за новими навчальними програмами;
  • вивчення літературної теми в основній школі;
  • форми і методи позакласної роботи з української мови та літератури.

Виконані ці завдання добре. Підхід до виконання окремих завдань здійснювався дещо формально і абстрактно. Це і є головним недоліком роботи МО.

   На засіданнях МО використовувались такі форми роботи, як «круглий стіл», методичний семінар, семінарське заняття, панорама педагогічних ідей, заняття у дидактичній майстерні. (Розробка засідання МО № 3  4 лютого 2015 року з фото додається).

 

Засідання № 3                                                                                            Лютий 2015 р.

Методичний семінар

Тема. Вибір оптимальних форм і методів навчання – запорука раціонального використання уроку. ОЗОН – технологія на уроках української мови, літератури та світової літератури.

 

Мета. Зробити огляд оптимальних форм і методів навчання як засіб раціонального використання уроку, шляхи удосконалення уроку завдяки впровадженню особистісно зорієнтованої системи навчання і виховання.

 

Теоретична частина

 

1.Теоретичні засади методики навчання української мови, літератури та світової літератури.

                                                                                                                      О.Красненко

 2.ОЗОН на уроках української мови, літератури і світової літератури.

                                                                                                                      С.Мельник

3.Метод проектів на уроках світової та української літератури.

                                                                                                                      В.Вознюк

4.Підготовка до організації проведення тижня з української мови та літератури. Форми і методи позакласної роботи з української мови, літератури та світової літератури.

                                                                                                                      Члени МО

Практична частина

1.Аналіз якості знань, навичок учнів з української мови, літератури та світової літератури шляхом контрольних тестових завдань за І семестр.

                                                                                                                      Члени МО

2.Мультимедійна презентація «Графічні організатори на уроках української літератури»

                                                                                                                      С.Мельник

3.Фрагменти нестандартних уроків у 6-му класі

                                                                                                                      З.Яким’юк

4.Інтерактивні технології на уроках з нестандартними формами організації навчання у 9 – 11 –му класі (фрагменти).

                                                                                              В.Васьків, Г.Килюшик, О.Красненко

5.Обмін досвідом про форми, методи та прийоми роботи з обдарованими учнями (кожен учитель ділиться своїми педагогічними знахідками). Елементи тренінгу на уроках української мови

                                                                                                                      Члени МО

Опрацювати літературу

1.Дідух Г. Позакласне читання: творчість Ліни Костенко (моделі уроків) //Дивослово. 2013, № 2;

2.Какалюк О.Л. Навчальні проекти на уроках української мови та літератури. //Вивч.укр.мов. та літ./Основа. 2013, №27;

3.Копусь О. Функціонуванняметодів навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах різних типів //Укр.мова і літ.в суч.школі. 2012, №11—12;

4.Котіш О.І. Компаративний аналіз художнього твору в контексті української та світової літератур //Вивч.укр.мов. та літ./Основа. 2013, №32;

5.Леонова Н. Тренінг як засіб формування комунікативної компетенції та мовленнєвої активності учнів //Укр.мова та літ./Шкіл.світ. 2014, №1;

 

Категорія: МО вчителів української мови та літератури | Додав: Галочка
Переглядів: 2662 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar