Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Головна » Статті » Соціально-психологічна служба » поради для вчителів

Порада для вчителів 5-го класу

Особливості адаптаційного періоду

у 5-му класі

 

Упродовж шкільного навчання учням доводиться пристосовуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним зі складних адаптаційних періодів є навчання у 5-му класі

Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов’язане з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами – вступом дитини у підлітковий вік. Учневі доводиться вирішувати ряд проблем психологічного і організаційного  характеру, а саме:

Як не загубитись в просторах школи?

Як розподілити час на перерві і для переходу в інший кабінет, і для відпочинку, і для відвідання їдальні?

Що робити, коли ображають старшокласники?

Як впоратись із зростанням кількості уроків, а, отже, і домашніх завдань?

Як налагодити відносини з різними учителями, пристосуватися до їхніх вимог, методів навчання, а, можливо, і темпераменту?

Як стати значимою людиною для класного керівника?

Додаються до цього можливі нерозв’язані проблеми, які тягнуться за дитиною з початкової школи, проблеми особистісного характеру, відносин з однокласниками, пов’язані із навчанням тощо. Все це ускладнює роботу класного керівника, знижує її ефективність, часто зводячи нанівець важливі педагогічні зусилля. Але для учня і для учнівського колективу перехід у п’ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних можливостей, здібностей, прихованих ресурсів.

У ході психолого-педагогічного супроводу процесу адаптації п'ятикласників важливі такі складові:

- об'єднання зусиль усіх суб'єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку п’ятикласників;

 - координація дій із подолання труднощів протягом адаптаційного періоду учнів 5-х класів, вчителів;

 - колективна розробка заходів корекційного характеру в педагогічному та психологічному аспектах з усунення причин труднощів адаптації.

Рекомендації психолога

З метою створення умов для успішної адаптації учнів під час їх переходу до середньої школи

Вчителям-предметникам, які читають у 5-х класах,  протягом  навчального року проводити роботу щодо психолого-педагогічного забезпечення процесу адаптації п’ятикласників до навчання.

З цією  метою:

- враховувати в навчально-виховному процесі вікові психофізіологічні особливості учнів;

 - забезпечувати наступність вимог між початковою і середньою школою;

 - - формувати активно-пізнавальне відношення до свого предмету;

 - розвивати навички самостійної роботи: користування додатковою літературою, словниками, довідниками, інтернет-ресурсами;

 - спонукати учнів до вивчення правил, практичного їх застосування за допомогою інтерактивних методів;

 - розвивати уважність, вміння зосереджуватися на окремих деталях;

 - на кожному уроці проводити фізкультхвилинки;

 - виховувати почуття відповідальності за одержані знання, переконувати учнів у майбутньому їх застосуванні.

Класним керівникам:

- спланувати роботу зі здійснення соціально-педагогічного супроводу за результатами    діагностичних досліджень психологічної служби школи, зокрема:

  1. орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
  2. допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі;
  3. проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
  4. залучати учнів до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
  5. на позакласних заходах давати можливість кожному учню проявити себе з кращого боку;

- спільно з практичним психологом провести батьківські збори щодо актуальних проблем виховання дітей молодшого підліткового віку, зокрема «Психологія співпраці: як будувати свої взаємини з підлітком?», проводити групові та індивідуальні консультування батьків по проблемі адаптації.

Категорія: поради для вчителів | Додав: Галочка (20.01.2015)
Переглядів: 887 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar