Головна » Статті » Класному керівнику на допомогу |
Аналіз роботи за І семестр Під час виховної роботи з учнями 3 класу протягом І семестру усі заходи були спрямовані на формування згуртованого та працездатного учнівського колективу. У визначенні змісту роботи у класі керувалась Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, законом України про освіту, статутом Полицької школи. Свою діяльність здійснювала відповідно до основних завдань загальноосвітньої школи, спрямованих на: • виховання громадянина України; • формування особистості учня; його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань; • виховання любові до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна; • формування засад здорового способу життя; • виховання любові до природи, вироблення навиків екологічної культури; • виховання поваги до вчителів, старших, батьків. У виховній роботі використовувались різноманітні форми роботи з класом, про що свідчать відкритий урок патріотичного виховання «Хоробрі серця» (19. 10. 15р.), інсценізації новорічної казки «Дванадцять місяців» ( 25.12.15р.), виховні заходи «Люблю Вітчизну я свою, вона найкраща в цілім світі»(21.09.2015 р.), «Привітання хлопців з Днем захисника Вітчизни» (04. 12. 15),гра «Козацькому роду нема переводу»(12. 10. 15р.), класні години «Діло майстра хвалить» (23. 11. 15р.), «Ти і твої товариші» (07. 12. 15р.) екскурсії, ігри та змагання тощо. Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин кожен знаходив підтримку в однокласників. За підсумками у І семестрі навчального року успішність складає 54 %, є лише 2 учні, які не встигають, 2 учнів закінчили семестр «на відмінно». У класі є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням. Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла вступати в реальні відносини з оточуючим світом. Протягом 2,5 років я веду виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми і методи роботи класного керівника та нетрадиційні. Використовую тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування на дану тематику. Робота по формуванню ціннісного ставлення до суспільства і держави, сім׳ї та до себе, метою якої визнаю розуміння і потребу дотримуватися законів України, вміння поводитися, спілкуватися з людьми, усвідомлювати себе, як частину родини і суспільства, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. У процесі роботи я бачу, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем. Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу додатковою роботою, роботою на користь школи і також необхідна умова — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних анкетувань та ігрових тренінгів, наприклад, «Твоя пам'ять і увага», «Я – учень ». В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому. У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим столом». У години батьківського всеобучу знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками. Виходячи з аналізу виховної роботи за І семестр, слід відзначити, що незважаючи на ряд позитивних явищ в житті класного колективу, поки що не вдалося поставити рівень успішності на належний рівень. Однак діти мають значний інтелектуальний творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому на ІІ семестр виховна робота в класі буде спрямована на розкриття учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов'язків, продовжити роботу щодо виховання лідерських якостей через учнівське самоврядування в класі, сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомогли кожному знайти себе. | |
Переглядів: 2496 | |
Всього коментарів: 0 | |