Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Головна » Статті » Класному керівнику на допомогу

ПРОФЕСІЙНО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА ОСНОВІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

 

 

ПРОФЕСІЙНО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

НА ОСНОВІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Класний  керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу, навчальної групи професійно-технічного навчального закладу, окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного  процесу  в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів (вихованців), їх соціального захисту.

 

ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Мета діяльності. Забезпечення всебічного гармонійного розвитку кожної особистості в умовах колективної творчої діяльності учнів класу, формування високоморальних якостей в учнів в умовах високоморальних відносин в учнівському колективі.

Сфера педагогічної діяльності –  загальноосвітня школа.

Об’єкт діяльності – організаційно-масова, культурно-просвітницька та дозвіллєва діяльність учнів класу, спрямована на їх розвиток.

Суб’єкти діяльності − класний керівник, учителі, які працюють з класом, батьки, вихователь групи подовженого дня, керівники гуртків, спортивних секцій, учні класу.

Продуктивність діяльності − формальний, репродуктивний, конструктивний, творчий рівні педагогічної діяльності.

 

ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:

Вища (ІІ – ІV рівнів) педагогічна освіта.

Проходження курсів підвищення кваліфікації один раз на п’ять років.

Участь у міжкурсовий період у різних формах підвищення кваліфікації в системі методичної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

 класного керівника загальноосвітнього навчального закладу

ЯК ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА

 

Педагогічний працівник

Базові компетентності

Характеристики

Ознаки виявлення

1

Фахова

Здатність до реалізації функцій професійної діяльності

Функції:

Мотивації і стимулювання

Готовність застосовувати засоби, прийоми, технології щодо мотивації та стимулювання суб’єктів педагогічного процесу

Проектувальна

Здатність визначати цілі (стратегічні, тактичні, оперативні), планувати процеси для досягнення бажаних результатів, планувати діяльність суб’єктів педагогічного процесу

Організаційна

Здатність організовувати процеси, створювати умови для досягнення бажаних результатів

Конструктивна

Спроможність переносити знання та уміння з одного виду професійної діяльності в інший; добирати доцільні методи, форми, засоби педагогічної діяльності; конструювати педагогічні заходи (навчальні заняття, виховні заходи, педагогічні збори тощо); розробляти методичне забезпечення педагогічного процесу

Дослідницька

Здатність до організації та проведення досліджень (теоретичних, практичних), пошукової роботи; наукового аналізу й узагальнення власного педагогічного досвіду

Контрольно-аналітична (діагностична)

Спроможність організовувати та проводити процедури контролю, визначати критеріальну основу оцінювання

Рефлексивна

Здатність до переосмислення процесів, результатів, засобів їх досягнення; визначення шляхів покращення якості процесів та результатів

2

Соціальна

Здатність до життєдіяльності в суспільстві; взаємодії та праці в команді

Здатність аналізувати механізми функціонування соціальних інститутів суспільства, дотримуватись соціальних норм і правил;

продуктивно співпрацювати з різними соціальними групами і партнерами в групі, виконувати різні ролі й функції в колективі;

застосовувати технології розв'язання конфліктів, досягнення консенсусу;

працювати в команді;

застосовувати ефективні стратегії спілкування залежно від ситуації, технології говоріння і слухання, ділового мовлення

3

Загально-культурна

Здатність до розвитку культури особистості і суспільства в різних аспектах

Спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та світової, науки й культури;

знати рідну й іноземні мови, застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури;

застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на систему індивідуальних, національних і загальнолюдських цінностей, для розроблення й реалізації стратегій і моделей поведінки та кар'єри; опановувати моделі толерантної поведінки та стратегії конструктивної діяльності в умовах культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей між народами, різноманітності світу й людської цивілізації.

4

Здоров’язберігаюча

Здатність до збереження власного здоров’я

Збереження здоров’я фізичного, соціального, психічного і духовного (власного та здоров’я оточуючих);

застосування навичок здорового способу життя, гармонізації режиму праці та відпочинку;

запобігання та попередження професійного стесу та вігорання

5

Громадянська

Здатності в сфері суспільно-політичного життя в Україні, захисту власних прав і свобод, виконання громадянських обов’язків

Здатність орієнтуватися в проблемах сучасного суспільно-політичного життя в Україні;

застосовувати процедури й технології захисту власних інтересів, прав і свобод своїх та інших громадян, виконання громадянських обов'язків у межах місцевої громади та держави загалом; застосовувати способи та стратегії взаємодії з органами державної влади;

використовувати способи діяльності й моделі поведінки, що відповідають чинному законодавству України, задовольняють власні інтереси особи та захищають права людини й громадянина;

робити свідомий вибір та застосовувати демократичні технології прийняття індивідуальних і колективних рішень, враховуючи інтереси й потреби громадян, представників певної спільноти, суспільства та держави.

6.

Інформаційна

Здатність до пошуку, обробки, збереження і створення інформаційних ресурсів та обміну ними

Здатність до використання інформаційно-комунікаційних технологій, орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією відповідно до потреб ринку праці;

застосовування інформаційно-комунікаційні технології в професійній діяльності та повсякденному житті, раціональне використання комп'ютера й комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням та обміном;

будувати інформаційні моделі й досліджувати їх за допомогою засобів ІКТ

 

                                          ЗАГАЛЬНОФАХОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

 класного керівника загальноосвітнього навчального закладу

 

Працівник загальноосвітнього навчального закладу

Загальнофахові компетентності

Ознаки виявлення

1

Функціональні

 Діагностична – діагностика інтересів, потреб і здібностей вихованців у сфері позакласної, позашкільної освіти.

Прогностична – прогнозування тенденцій та перспектив розвитку здібностей вихованців; прогнозування результатів навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості.

Проектувальна – визначення мети та завдань діяльності у відповідності до діючого законодавства та в залежності від вікових та індивідуальних особливостей кожного вихованця; складання перспективного і поточного плану освітньої діяльності у відповідності до вимог нормативно-правових документів, які регламентують загальну середню освіту.

Організаційна – залучення вихованців до творчої діяльності, спрямування професійної діяльності на пошук обдарованих дітей; забезпечення виконання програми загальної середньої освіти вихованців; здійснення профільного навчання вихованців, допрофільної підготовки, допрофесійної освіти та профорієнтаційної роботи засобами виховної роботи; створення умов щодо дотримання вихованцями техніки безпечної праці та санітарно-гігієнічних норм; ведення відповідної документації та складання звітності; звітування  про наслідки своєї роботи та творчої діяльності вихованців.

Методична – розробка навчально-методичного забезпечення виховної роботи з класом; здійснення педагогічно обґрунтованого вибору форм та методів роботи.

Координаційна – підтримка постійного зв’язку з педагогами, які працюють у класі; залучення до творчої діяльності митців та народних майстрів, співпраця з батьками, громадськістю, налагодження взаємодії з  установами й організаціями, діяльність яких відповідає напрямам виховної роботи, органами місцевої влади.

Дослідницька – здійснення дослідно-експериментальної діяльності щодо вдосконалення системи виховної роботи з учнівським колективом.

Контрольно-аналітична – здійснення аналізу результатів навчання, виховання та розвитку учнів класу; аналіз активності та результативності участі учнів у виховних позакласних, позашкільних заходах, виставках, конкурсах різного рівня;

Рефлексивна – здійснення аналізу та самооцінки власної професійної діяльності; розробка програми та планування особистого професійного розвитку, самоосвітньої діяльності.

2

Когнітивні

Фахово-теоретичні компетенції – готовність застосовувати у практичній діяльності знання теорії і методики виховної роботи з учнівським колективом класу.

Фахово-методичні компетенції – спроможність дотримуватися у практичній діяльності вимог чинного законодавства України, а також нормативних документів Міністерства освіти і науки України, інших центральних уповноважених органів виконавчої влади з питань виховної роботи; правил і норм охорони праці, безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних норм та протипожежного захисту в умовах загальноосвітньої школи.

Фахово-технологічні компетенціїздатність розробляти, застосовувати, переносити в нові ситуації технології організації позакласної, позашкільної виховної роботи; критерії і технології оцінювання діяльності вихованців.

3

Діяльнісні

 Методико-технологічні компетенції – здатність планувати, організовувати, активізувати та оцінювати  навчально-пізнавальну діяльність вихованців; застосовувати сучасні методи і форми навчання та виховання, педагогічні технології; здійснювати діагностику певних аспектів шкільної освіти, самоаналіз власної педагогічної діяльності, планувати самоосвітню діяльність.

4

Соціальні

Фахово-методичні компетенції здатність проводити організаційно-масову та культурно-просвітницьку роботу. Організація співпраці з педагогічними працівниками, учнями, батьками, громадськістю, організаціями, установами тощо.

Фахово-технологічні компетенції створення банку описів технологій виховної роботи. Прогнозування результатів використання тієї чи тієї інноваційної технології на основі чіткого усвідомлення її суті, оцінки своїх можливостей щодо її використання і особливостей учнів, їхніх інтересів і потреб.

5

Комунікативні

Фахово-методичні наявність розвинутих мовленнєвих навичок, володіння різними мовами (рідною та однією-двома іноземними), вміння складати ділові папери та ін.

Фахово-технологічні забезпечення інтеграції закладу освіти в зовнішнє інформаційне середовище, володіння сучасними засобами зв'язку, використання Інтернет-ресурсів у фаховій діяльності.

6

Особистісні

Громадянські якості: патріотизм, національна самосвідомість, правосвідомість, толерантність,  усвідомлення рівних прав, обов’язків і свобод для всіх громадян; здатність до вибору; громадянська гідність, почуття громадянського обов’язку, почуття громадянської відповідальності, досконале знання державної української мови.

Моральні якості: гуманність, доброта, чуйність, справедливість, чесність, совісність, щирість, дисциплінованість.

Професійні якості: активність, цілеспрямованість, наполегливість, працелюбність, добросовісність, креативність, ініціативність, комунікабельність, самостійність, здатність до рефлексії, мобільність вимогливість, тактовність;  емоційна стабільність,  поведінкова гнучкість, здатність до саморегуляції своєї поведінки.

 

 

 

СПЕЦІАЛЬНОФАХОВІ  КОМПЕТЕНТНОСТІ

 класного керівника загальноосвітнього навчального закладу

 

Класний керівник

Спеціально-фахові компетентності

Ознаки виявлення

1

Функціональні

Організаційна – організація дозвілля дітей у позакласній, позашкільній роботі у відповідності до діючого законодавства та в залежності від вікових та індивідуальних особливостей кожного вихованця; створення умов для організаційно-масової, художньо-естетичної, спортивно-масової та культурно-просвітницької роботи у загальноосвітній школі; організація позакласної, позашкільної навчально-виховної роботи, змістовного дозвілля  дітей та молоді; сприяння розвитку учнівського самоврядування в класі; створення умов для активізації діяльності учнів класу у громадських організаціях, залучення вихованців до участі у районних, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних проектах, конкурсах, змаганнях, акціях, форумах та інших культурно-просвітніх заходах; вжиття заходів щодо попередження безпритульності та бездоглядності дітей та молоді у мікрорайоні позашкільного навчального закладу.

Методична – розробка і реалізація ігрових програм, цільових проектів, масових заходів, програм виховної діяльності учнівського колективу класу, програм навчання активістів, членів учнівського самоврядування класу.

2

Когнітивні

Спеціально-теоретичні компетенції – готовність застосовувати  у практичній діяльності знання основ історії та теорії педагогіки, соціальної педагогіки, психології, основ культурно-масової роботи, історії виникнення ігор і розваг; основи драматургічної побудови масових виховних, розважальних заходів, основ конферансу; теорії дитячого та юнацького самоврядування.

Спеціально-методичні компетенції – спроможність застосовувати у практичній діяльності знання вимог нормативних документів з питань виховної, культурно-масової, спортивно-масової роботи; методики та технологій підготовки, організації та проведення виховних заходів у загальноосвітній школі, діяльності дитячих та юнацьких громадських організацій; методики проведення ігор і масових виховних, розважальних заходів.

Спеціально-технологічні компетенції – здатність застосовувати принципи розробки виховних, культурно-масових, спортивно-масових та масово-розважальних заходів, програм діяльності дитячих та юнацьких громадських організацій.

3

Діяльнісні

Методико-технологічні компетенції – здатність планувати, організовувати, активізувати та оцінювати виховну, культурно-масову, спортивно-масову діяльність вихованців та роботу дитячих та юнацьких громадських організацій; використовувати сучасні методи, форми, педагогічні технології позакласної, позашкільної виховної роботи та організації діяльності дитячих та юнацьких громадських організацій; спроможність здійснювати діагностику всіх аспектів виховної діяльності загальноосвітнього навчального закладу, класу та діяльності дитячих та юнацьких громадських організацій.

4

Соціально--комунікативні

Спеціально-методичні компетенції  здатність до здійснення співпраці в різних напрямах реалізації  їх можливостей (керівництво гуртками, проведення екскурсій, участь у виховних заходах тощо). Організація різноманітної діяльності учнівського колективу класу по досягненню мети виховання.

Спеціально-технологічні компетенції  Створення умов для впровадження інноваційних технологій в роботу з учнівським колективом класу. Реалізація спроб поєднати цікаві елементи різних технологій виховання у здійсненні виховного процесу в конкретному класному колективі з метою конструювання власної експериментальної технології виховання.

5.

Особистісні

Громадянські якості: патріотизм, національна самосвідомість, правосвідомість, толерантність,  усвідомлення рівних прав, обов’язків і свобод для всіх громадян; здатність до вибору; громадянська гідність, почуття громадянського обов’язку, почуття громадянської відповідальності, досконале знання державної української мови.

Моральні якості: гуманність, доброта, чуйність, справедливість, чесність, совісність, щирість, дисциплінованість.

Професійні якості: активність, цілеспрямованість, наполегливість, працелюбність, добросовісність, креативність, ініціативність, комунікабельність, самостійність, здатність до рефлексії, мобільність вимогливість, тактовність;  емоційна стабільність,  поведінкова гнучкість, здатність до саморегуляції своєї поведінки. 

 

 

 

РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

1. Професійний рівень компетентності педагогічного працівника

-                  виконання професійних обов’язків;

-                  рівень розвитку об’єктів та суб’єктів педагогічної діяльності;

-                  методичні та наукові доробки;

-       педагогічна активність (участь у педагогічних заходах різного рівня);

-                  відзнаки та нагороди.

2. Загальнофаховий рівень компетентності класного керівника

- рівень задоволення освітніх потреб вихованців (за результатами діагностики);

- активність та результативність участі вихованців класу в конкурсах, проектах різного рівня (навчального закладу; району; міста, регіону; всеукраїнського, міжнародного);

- участь у конкурсах педагогічної майстерності.

3. Спеціально-фаховий рівень компетентності класного керівника

- якість проведення виховних заходів;

- рівень задоволення вихованців діяльністю дитячої (юнацької) громадської організації.

 

Категорія: Класному керівнику на допомогу | Додав: Галочка (08.02.2016)
Переглядів: 1727 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar