Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Головна » Статті » Пришкільний табір » Пришкільний табір

Звіт про роботу в пришкільному таборі відпочинку та оздоровлення «Веселка» з денним перебуванням при Полицькій ЗОШ І – ІІІ ступенів 2014 р.

Звіт про роботу в пришкільному таборі відпочинку та оздоровлення «Веселка» з денним перебуванням при 

Полицькій ЗОШ І – ІІІ ступенів 2014 р.

 

Швидко пливе час... І знову літо. Ще один навчальний рік прямує до свого логічного завершення. Пройшли підсумкові роботи і знову в нашій школі, як і в інших школах країни, 1 червня гостинно розпочав свою роботу пришкільний оздоровчий табір з денним перебуванням «Веселка»

Для школи пришкільний табір, або шкільний майданчик, як його звикли називати, достатньо наболіле питання. Організація його роботи й функціонування протягом двох тижнів лягає на плечі заступника директора школи з виховної роботи  та вчителів. В учнів старших класів цей час співпадає з іспитами та практикою, тому вчителі-предметники працюють в таборі  лише під час навчальної практики та екскурсій. Дуже важко розраховувати на творчу енергію та ентузіазм учителя і тим більше класного керівника по закінченню навчального року, коли нервова система виснажена й потребує відпочинку чи хоча би зміни виду діяльності. Вихованці пришкільного табору також змушені залишатися ще на два тижні у стінах школи, що, звичайно, не сприяє оздоровленню, оскільки подорожі за межі села без коштів батьків дітей узагалі неможливі.

 Попри всі «мінуси», зробити час перебування в таборі цікавою, корисною та яскравою частиною літніх канікул можна .Вихід тут один. Не можеш змінити обставини - зміни своє ставлення до них, перетвори «мінуси» на «плюси»! Замінити рутинну повсякденну роботу творчою, скрізь бачити позитив,а  не зводити оздоровлення учнів тільки до харчування, прогулянок на свіжому повітрі, не відкидати жодної цікавої та корисної пропозиції з боку дітей - ці завдання треба виконати, щоби 14 днів табірної зміни не перетворились на змарнований час.

 Колектив вихователів - це ті ж самі класні керівники, які відпрацювали весь навчальний рік, а не досвідчені працівники заміських таборів? Зате добре знаєш кожного й кому яку справу доцільно довірити!

Так, наш табір не на березі річки й не в лісовому гаю, а на шкільному подвір'ї. Зате все під рукою, і класний керівник- вихователь добре знає всі небезпечні місця й може раціонально використовувати шкільне приміщення та подвір'я.

Вихованці - не нові цікаві обличчя, а ті ж самі «Миколки та Петрики». Зате класний керівник вже не за один рік дуже добре знає психологічні особливості кожного й може попередити можливі конфлікти, а також нагадати правила безпеки з якими знайомились протягом року, адже попереду літні канікули – пора відпочинку , яка таїть для дітей дуже багато небезпек. В учнів є можливість продемонструвати свої танцювальні , вокальні дані, а також поділитись з друзями своїм хоббі тощо).

І врешті – решт -  класному керівнику, оскільки він зазвичай і учитель – предметник  впродовж навчального року в погоні за успішністю та якістю знань залишається небагато часу на різноманітні цікаві виховні заходи, а на розважальні й зовсім часу нема. Отож протягом цих двох тижнів роботи пришкільного таборує можливість надолужити та вдосконалити те, що за браком часу залишилось незакінченим!

Дитина - це перш за все творча особистість, яка потребує постійної реалізації своїх задумів і планів. На мою думку, тільки правильно спланована, з урахуванням потреб дітей у самореалізації робота пришкільного оздоровчого табору може дати можливість цікаво, весело та з користю для здоров'я провести час, позбавити вихованців нудьги та відкрити в собі нові таланти.Саме з цією метою ми заздалегідь проводимо анкетування дітей з метою вивчення їхніх побажань щодо того, що вони хотіли б аби було з ними проведено.

Хочу поділитись досвідом своєї роботи в якості начальника пришкільного  табору оздоровлення з денним перебуванням.

Наш табір називається «Веселка» невипадково. Для своїх десяти  загонів ми, крім емблеми, вибрали стрічку – символ один з кольорів веселки і проявивши фантазію «урізноманітнили» веселку «новими» кольорами. Фантазія тільки схвалюється. Кожний загін має  свій власний девіз, пісню. Стіннівка загону також не має якогось певного зразка, але завжди пов'язана з вибраною назвою. Найбільш популярними рубриками газет є: «Про нас» (чому ми вибрали таку назву загону); «Цікавинки з життя загону»; «Наші захоплення», «Наші перемоги»; є колонки, до яких діти додають свої творчі особисті роботи вірші,  малюнки.

Кожний загін розміщується в окремому класному приміщенні. Кімнати затишні, відремонтовані , з елементами сучасного декору і діти дбають про порядок і чистоту, бо все це створюється безпосередньо за їх участю і кошти їхніх батьків.

Діти в нашій школі дуже дружні, завжди готові прийти на допомогу один одному, вміють підготувати цікавий матеріал і, що головне, вміють зацікавити інших своїх друзів по загонах .

Із першого дня в таборі було безліч змагань між загонами – зфутболу між дівчатами, між дівчатами і хлопцями, з волейболу (цей вид спорту наші діти полюбляють найбільше). На ранковій лінійці оголошується план заходів на день, а в кінці табірного дня - підбивається підсумок, нагороджуються переможці конкурсів і змагань та оголошуються завдання на наступний день. Бали, набрані за день, записуються в екран змагання. Наприкінці зміни вони сумуються та визначається загін-переможець. А ще в таборі кожен загін готував свій фотозвіт про цікаві справи свого загону.

Виховна робота у пришкільному оздоровчому таборі «Веселка» базується на розвитку дитячої ініціативи, самодіяльності, колективній творчій справі й полягає у проведенні кожного дня змістовної, цікавої, активної роботи. Звичайно, що реалізація завдань змісту роботи залежить від педагогічного колективу, його виховного потенціалу та майстерності. Свіже дихання у щоденний виховний процес вносять студенти педагогічних коледжів, які уже кілька років проходять у нас літню педагогічну практику – минулого року Рачок Марія, а цього року – Озеруга Марія – обидві студентки Луцького педагогічного коледжу.

На чолі кожного загону у пришкільному оздоровчому таборі стоїть педагог-вихователь, який забезпечує виконання дітьми розпорядку дня, організовує їх роботу і спільно з учнівським самоврядуванням і заступником начальника табору – старшою вожатою готує та проводить оздоровчі та виховні заходи згідно з режимом дня та планом виховної роботи табору. Це дозволяє реалізувати всі заплановані виховні заходи.

План виховної роботи насичений різноманітними заходами та складається з урахуванням побажань дітей. Із цією метою наприкінці навчального року проводиться анкета серед учнів «Що ти очікуєш від пришкільного табору? Твої пропозиції». Перш за все дітей привертають змістовні культурно-масові заходи, яскраві дійства та особиста участь у всіх справах. Ураховуючи всі об'єктивні та суб'єктивні можливості, рівень розвитку й вихованості та реальні запити учнів, виховна робота унашому таборі «Веселка» має на меті комплексну реалізацію пріоритетних напрямів виховання, зокрема патріотичного, морального, естетичного, фізичного, екологічного, які тісно взаємопов'язані, доповнюють одне одного.

Виховна робота у пришкільному оздоровчому таборі «Веселка» формується в таких основних напрямах: спортивно-оздоровча та художньо-естетична, а враховуючи те, що в таборі поєднується ще і навчальна практика і екскурсії, то ще і  краєзнавча та гурткова робота.

Спортивно-оздоровчий напрям роботи включає в себе різноманітні спортивні змагання (веселі старти, козацькі розваги, футбольні турніри, волейбольні турніри). За проведення цих заходів на належному рівні відповідають учителі фізичного виховання – Приходько А.П. та Балашова Л.В.. Кожний ранок у таборі починається з ранкової гімнастики, яку проводить вчитель фізкультури Балашова Л.В. на свіжому повітрі,а в період ,коли на вулиці дощова погода в нас в школі є велика спортивна зала та , при необхідності, великий холл.        Особливою популярністю користується у вихованців художньо-естетичний напрям роботи, бо саме заходи такої спрямованості сприяють розвитку обдарованості, дозволяють учням реалізувати свої творчі можливості, спробувати себе в різних ролях, проявити свій творчій потенціал. Завдяки пропозиціям дітей у таборі з'явились такі заходи: «Конкурс української пісні», «Конкурс танцю», «Конкурс модної зачіски».Ці заходи тільки на перший погляд здаються розважальними. Під час підготовки до них та під час проведення учні розкриваються з найнесподіваніших сторін. Майже кожна дитина спробувала себе на табірній сцені в певному амплуа: співака, красуні-моделі в «Дні моди», шукачем пригод у грі «Поклик джунглів. Діти, які під час навчального року не проявляли жодних організаційних і творчих здібностей, отримали можливість «запалити свою зірку» і вже після цих літніх канікул продовжують брати активну участь у позакласній роботі школи.

Краєзнавчий напрям виховної роботи - це різноманітні екскурсії та подорожі стежинами рідного села. Кожного року діти подорожують різними маршрутами та відшуковують нові,для найменших ще невідомі їм куточки свого села, оскільки без дорослих вони так далеко ще не заходили. Щоб у дітей не залишалося жодної хвилинки для нудьги, на період роботи «Веселки» у школі  ми вирішили розпочати конкур на кращий дитячий малюнок на стіні, де діти могли проявити свої творчі здібності з образотворчого мистецтва.До цієї роботи залучається вчитель образотворчого мистецтва, яка безпосередньо контролювала роботу дітей і допомагала у підборі кольорів і малюнків для майбутніх дитячих шедеврів.

Згідно з виховним планом роботи табору складається план виховної роботи кожного загону, де враховуються загальнотабірні заходи й час, необхідний на підготовку до них. Педагоги – вихователі спільно з покласним учнівським врядуванням і іншими педагогами , які були залучені до роботи в таборі в якості керівників – спеціалістів, готують заходи в загонах і по черзі стають відповідальними за загальнотабірні заходи.Дуже сподобалась дітям поїздка всього табору до лісу, коли в ньому відзначали День туризму.Діти спільно зі своїми педагогами – вихователями провели операцію «Лісовичок», мали можливість провести і безпосередньо брати участь у різноманітних конкурсах участь.А їжа, яку кухарі приготували на кухні, але безпосередньо привезли і роздали дітям на природі була неймовірно смачною і ,мабуть, найбільш апетитною за цілий навчальний рік:можна було почути лише брязькіт  пустих тарілок і чашок.

Серед конкурсів, які такох сподобались дуже дітям був конкурс костюму Русалоньки та конкурс модної зачіски.Діти розповідали, що повставали не світ не зоря аби мами мали достатньо часу щоб допомогти у створенні чудернацьких і неймовірно красивих зачісок.

Дуже дітям сподобався конкурс сучасного танцю, зокрема елемент, коли проходив бліц – турнір «Повтори за мною».

 Чітка та злагоджена робота адміністрації, учителів, працівників шкільної їдальні, технічних працівників дозволила зробити незабутнім і корисним відпочинок для 205 учнів, які перебували в таборі «Веселка» протягом двох тижнів.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Пришкільний табір | Додав: Галочка (22.01.2015)
Переглядів: 9788 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar